Stačí málo a nešťastie je na svete. Viete ktoré potraviny môžu vašu mačku otráviť?


Majitelia domácich zvierat, by mali vedieť jednu vec, a to, že na tieto chlpaté potvory, treba dávať rovnaký pozor, ako na malé deti. V domácnosti hrozí viacero nebezpečných situácií. Jednou z nich je však jedlo, ktoré do zvieracej papule jednoducho nepatrí. Špeciálnou kategóriou sú mačky. Nie preto, že by pre nich bolo nebezpečných viac potravín, ale preto, že sa dokážu dostať takmer všade.

kočka
 
Pri mačkách musíte byť veľmi opatrní a vynaliezaví. Verte, že nie je také ľahké ich prekabátiť. Stačí i tá najmenšia škára, alebo nedostatočne zabezpečené dvierka na poličke a vaše zásoby potravín budú ihneď o čosi menšie. nezamknuté dvere do špajzy nie sú žiadnou prekážkou a zavretá obedár sa dá predsa ľahko otvoriť. Tí, ktorí majú s týmito malými šelmami svoje skúsenosti, by vám určite potvrdili, že pre istotu schovávajú aj kľúčiky od takýchto miest.
 

Nebezpečné potraviny:

 mourek

  • Čokoláda.O tejto potravine je všeobecne známe, že do zvieracej papule nepatrí. Dôležité je najmä to, či ide o čokoládu mliečnu, alebo takú, ktorá obsahuje vysoké percento kakaa. Druhá možnosť je samozrejme nebezpečnejšia. 7
  • Avokádoje jedovaté pre všetky zvieratá. Možno si hovoríte, že mačke takéto jedlo nenapadne žrať. Omyl! Avokádo má pre mačky veľmi príjemnú chuť.
  • Paradajky v surovom stavesú jedovaté aj pre nás ľudí. Ak by sme zjedli niekoľko kilogramov, otrava sa prejaví aj u nás. Mačke však stačí zožrať i jednu paradajku a je zle, ide totiž o pomer k jej váhe.
  • Surové zemiakysú podobné ako paradajky. poškodené, nahnité, alebo naklíčené kúsky sú jedovatejšie.
  • Baklažán a všetky druhy zeleniny z čeľade ľuľkovité, predstavujú pre naše mačky nebezpečenstvo.
  • Mlieko a mliečne výrobkysíce mačku nezabijú, môžu jej však spôsobiť vážne tráviace problémy. Najčastejšie ide o hnačku, ktorá však môže hlavne u mačiat, či starých, alebo slabých jedincov viesť k vážnejším problémom.
  • Pred vašou mačkou by ste mali zamknúť všetky sladkosti, kávu, sušené hrozienka, a slané pokrmy.

Komplikované déčko

Vitamín D patrí medzi tie, ktoré nám v tele nesmú v žiadnom prípade chýbať. Prostredníctvom správnych potravín, dokážeme nášmu organizmu dodať síce len menej ako desať percent potrebného množstva, to však neznamená, že by sme tieto zdroje mali podceňovať. Základom je slnko. Nič iné nám nedodá toľko déčka, ako slnečné lúče. Ak teda zvolíte správnu kombináciu opaľovania a stravy, máte vyhrané.

dívka

Potraviny, ktoré obsahujú vitamín D

  • Ryby. Najviac sa ho nachádza v pečeni z tresky, a rybom oleji. Morské ryby obsahujú vyššie množstvá déčka, ako tie sladkovodné. Preto si aspoň raz za týždeň pripravte lososa, sardinky, makrelu, alebo tuniaka.
  • Vysoké množstvá sa vo všeobecnosti nachádzajú v pečeni. Bravčová, kuracia, alebo hovädzia, patria medzi vhodné potraviny.
  • Vaječný žĺtok
  • Pravé maslo
  • Mliečne výrobky
  • Huby

máslo

-Pamätajte na to, že déčko je rozpustné v tukoch, preto by ste mali vyššie spomenuté potraviny konzumovať s olejom, maslom, masťou, alebo iným tukom.
-Vitamín D je odolný voči teplu, takže tepelná úprava ho nepoškodzuje a nevplýva ani na jeho množstvo.
-Ovocie, zelenina a ani strukoviny déčko neobsahujú. S jeho nedostatkom preto často bojujú vegetariáni a vegáni.
-Podľa niektorých zdrojov môžeme tento vitamín nájsť v potravinách, ktoré prešli kvasením. Hovoríme napríklad o kyslej kapuste, uhorkách, alebo pive. Množstvá sú však naozaj symbolické.

Déčko je obzvlášť potrebné na. Nedostatok sa môže prejaviť tiež poruchami spánku, celkovou nervozitou, depresiou, astmou, bolesťami kĺbov, nadmernou únavou, svalovými kŕčmi, častými hnačkami, alebo vysokým krvným tlakom.

maso

Najme v zimnom období, kedy je deň krátky a slnečné lúče sa niekedy neobjavia aj niekoľko dní za sebou, môžete déčko dopĺňať tiež prostredníctvom zakúpených vitamínov. Ako sme už spomenuli, vhodné potraviny a strava nám síce pomôžu, ale iba z časti. Vitamín D má schopnosť ukladať sa v tele, takže si vieme vyrobiť aj jeho zásoby. Preto sa počas leta čo najviac slňte.