Stačí málo a nešťastie je na svete. Viete ktoré potraviny môžu vašu mačku otráviť?


Majitelia domácich zvierat, by mali vedieť jednu vec, a to, že na tieto chlpaté potvory, treba dávať rovnaký pozor, ako na malé deti. V domácnosti hrozí viacero nebezpečných situácií. Jednou z nich je však jedlo, ktoré do zvieracej papule jednoducho nepatrí. Špeciálnou kategóriou sú mačky. Nie preto, že by pre nich bolo nebezpečných viac potravín, ale preto, že sa dokážu dostať takmer všade.

kočka
 
Pri mačkách musíte byť veľmi opatrní a vynaliezaví. Verte, že nie je také ľahké ich prekabátiť. Stačí i tá najmenšia škára, alebo nedostatočne zabezpečené dvierka na poličke a vaše zásoby potravín budú ihneď o čosi menšie. nezamknuté dvere do špajzy nie sú žiadnou prekážkou a zavretá obedár sa dá predsa ľahko otvoriť. Tí, ktorí majú s týmito malými šelmami svoje skúsenosti, by vám určite potvrdili, že pre istotu schovávajú aj kľúčiky od takýchto miest.
 

Nebezpečné potraviny:

 mourek

  • Čokoláda.O tejto potravine je všeobecne známe, že do zvieracej papule nepatrí. Dôležité je najmä to, či ide o čokoládu mliečnu, alebo takú, ktorá obsahuje vysoké percento kakaa. Druhá možnosť je samozrejme nebezpečnejšia. 7
  • Avokádoje jedovaté pre všetky zvieratá. Možno si hovoríte, že mačke takéto jedlo nenapadne žrať. Omyl! Avokádo má pre mačky veľmi príjemnú chuť.
  • Paradajky v surovom stavesú jedovaté aj pre nás ľudí. Ak by sme zjedli niekoľko kilogramov, otrava sa prejaví aj u nás. Mačke však stačí zožrať i jednu paradajku a je zle, ide totiž o pomer k jej váhe.
  • Surové zemiakysú podobné ako paradajky. poškodené, nahnité, alebo naklíčené kúsky sú jedovatejšie.
  • Baklažán a všetky druhy zeleniny z čeľade ľuľkovité, predstavujú pre naše mačky nebezpečenstvo.
  • Mlieko a mliečne výrobkysíce mačku nezabijú, môžu jej však spôsobiť vážne tráviace problémy. Najčastejšie ide o hnačku, ktorá však môže hlavne u mačiat, či starých, alebo slabých jedincov viesť k vážnejším problémom.
  • Pred vašou mačkou by ste mali zamknúť všetky sladkosti, kávu, sušené hrozienka, a slané pokrmy.

Kabelka má byť dobrou spoločníčkou

Určite mi dáte za pravdu, že by ste si nevedeli predstaviť ani jeden deň bez svojej spoločníčky-kabelky. Nie je to len módny doplnok na oživenie a dotvorenie outfitu, ale aj miesto na odloženie vecí, ktoré potrebujeme mať k dispozícii denne. Ak by sme sa kabelky mali vzdať, neviem si predstaviť iné miesto, kam by sme si všetky tieto vecičky uložili. Predstava plných napchatých vreciek na kabátoch či nohaviciach je nereálna z jednoduchého dôvodu: vrecká by to asi kapacitne nezvládli a zdeformovaný odev ženy by určite nebol na pohľad lákavý.

nakupování

To, že kabelku jednoducho potrebujeme, je jasné. Teraz ide o to, aby sme si pri jej kúpe uvedomili pár zásadných vecí:

1. na akú príležitosť si kabelku kupujeme
2. z akého materiálu by mala byť
3. veľkosť prispôsobiť postave ženy

plesové šaty

1.Kabelky rozlišujeme podľa druhu príležitosti, na akú ju potrebujeme. Rozmernejšie kabelky alebo takzvané šoperky sú ideálne na denné nosenie, v pohode sa do nich zmestia všetky vecičky a ešte vám zostane miesto aj na menší nákup, ak bude treba. Na večerné príležitosti si treba zaobstarať elegantnú, malú kabelku, bývajú väčšinou ozdobené, s lesklými akcentmi a pojmú akurát tak rúž a zrkadielko, na plesová sezóna večer aj tak nič iné potrebovať nebudete. Zabudnúť by sme nemali ani na športové tašky a vaky, ktoré využívame pri športových aktivitách či turistike, sú objemnejšie, športového strihu a materiálu.
2.Pri výbere kabelky hrá dôležitú úlohu aj materiál, z akého je vyrobená. Asi by bolo najrozumnejšie staviť na kvalitu, a tu zabezpečia kožené kabelky a tašky. Patria medzi najkvalitnejšie, vydržia roky v nezmenenom tvare a sú nadčasové. Syntetické materiály majú nevýhodu v tom, že môžu po čase praskať a na pohľad budú neestetické. V letných mesiacoch sú zasa veľmi obľúbené kabelky z ľanu či iných textílií.
3. Nezanedbateľným faktorom je aj veľkosť kabelky, mala by byť v pomere k proporciám postavy, aby sa útlejšie ženy pri nich nestratili a naopak, vysoké a moletnejšie postavy si môžu dovoliť veľké, objemné tašky.

kabela

V obľube aj u mužov
Kabelky však nie sú len výsadou žien, ani muži nepohŕdnu peknou taškou. Sú, samozrejme, odlišné od tých dámskych hlavne čo sa týka prevedenia či dizajnu, ale tiež patria medzi obľúbený doplnok outfitu moderného muža. Podklady k pracovnej schôdzke či mobil alebo kľúče od auta a doklady tak nájdu svoje miesto v peknej pánskej taške.
Akokoľvek sa rozhodnete, vyberajte so zreteľom na praktickosť, štýl, ktorý preferujete a v neposlednom rade aj na možnosti vašej peňaženky.

Komplikované déčko

Vitamín D patrí medzi tie, ktoré nám v tele nesmú v žiadnom prípade chýbať. Prostredníctvom správnych potravín, dokážeme nášmu organizmu dodať síce len menej ako desať percent potrebného množstva, to však neznamená, že by sme tieto zdroje mali podceňovať. Základom je slnko. Nič iné nám nedodá toľko déčka, ako slnečné lúče. Ak teda zvolíte správnu kombináciu opaľovania a stravy, máte vyhrané.

dívka

Potraviny, ktoré obsahujú vitamín D

  • Ryby. Najviac sa ho nachádza v pečeni z tresky, a rybom oleji. Morské ryby obsahujú vyššie množstvá déčka, ako tie sladkovodné. Preto si aspoň raz za týždeň pripravte lososa, sardinky, makrelu, alebo tuniaka.
  • Vysoké množstvá sa vo všeobecnosti nachádzajú v pečeni. Bravčová, kuracia, alebo hovädzia, patria medzi vhodné potraviny.
  • Vaječný žĺtok
  • Pravé maslo
  • Mliečne výrobky
  • Huby

máslo

-Pamätajte na to, že déčko je rozpustné v tukoch, preto by ste mali vyššie spomenuté potraviny konzumovať s olejom, maslom, masťou, alebo iným tukom.
-Vitamín D je odolný voči teplu, takže tepelná úprava ho nepoškodzuje a nevplýva ani na jeho množstvo.
-Ovocie, zelenina a ani strukoviny déčko neobsahujú. S jeho nedostatkom preto často bojujú vegetariáni a vegáni.
-Podľa niektorých zdrojov môžeme tento vitamín nájsť v potravinách, ktoré prešli kvasením. Hovoríme napríklad o kyslej kapuste, uhorkách, alebo pive. Množstvá sú však naozaj symbolické.

Déčko je obzvlášť potrebné na. Nedostatok sa môže prejaviť tiež poruchami spánku, celkovou nervozitou, depresiou, astmou, bolesťami kĺbov, nadmernou únavou, svalovými kŕčmi, častými hnačkami, alebo vysokým krvným tlakom.

maso

Najme v zimnom období, kedy je deň krátky a slnečné lúče sa niekedy neobjavia aj niekoľko dní za sebou, môžete déčko dopĺňať tiež prostredníctvom zakúpených vitamínov. Ako sme už spomenuli, vhodné potraviny a strava nám síce pomôžu, ale iba z časti. Vitamín D má schopnosť ukladať sa v tele, takže si vieme vyrobiť aj jeho zásoby. Preto sa počas leta čo najviac slňte.