DOBRÉ JEDLO A DOBRÁ NÁLADA = ZDRAVÍ ŽIVOTNÝ ŠTÝL

Životný štýl je v každej rodine iný. Zásady životného štýlu má každý  jedinečný a neopakovateľný. To čo sa naučíme sa s nami ťahá po celý život. Preto je dobré ak deťom ukážeme dobré stravovacie návyky a správny prístup k životu. Základ sú zdravé raňajky, tri jedlá denne a spokojnosť.
žena při protahování těla
Pestrá strava
Základom je, aby sme konzumovali pestrú stravu s dostatočným množstvom bielkovín, sacharidov, tukov a samozrejme zeleniny. Každý deň si treba dopriať vlákninu pre dobré trávenie a správnu funkciu čriev. Pod zdravou stravou si nepredstavujte drastické diéty, skôr dajte prednosť pestrým, hodnotným jedlám, minimum cukru, častému jedeniu v menších porciách a žiadne prejedanie sa.
Obmedziť treba aj živočíšne tuky a nahradiť ich tukmi rastlinnými. Dôležité sú i celozrnné potraviny namiesto bielej múky.
zdravé a vyvážené jídlo
Netreba zabúdať ani na dostatočný prísun tekutín. Vypite denne 2 – 3 litre tekutín vo forme minerálok, čistej vody. Nie však sladké malinovky, limonády. Alkoholu sa radšej vyhnite. Ak si dáte pohár vínka sem – tam k obedu, alebo večer neuškodíte si. Ale časté popíjanie spôsobuje psychické problémy.

Psychika
Nikdy nemôžete oddeliť psychiku od zdravého životného štýlu. Pretože na to, aby ste sa mohli zdravo stravovať, musíte mať aj „veselú myseľ“. Zdravú myseľ dosiahneme pozitívnym prístupom k životu. Najhorší faktor je stres. Stres potom spôsobuje únavu. Pri únave človek nemá náladu nič robiť, už vôbec nie cvičiť a pripravovať si jedlo. Väčšinou siahame po rýchlo pripravených potravinách, prípadne polotovaroch z ktorých sme zase len unavení a sme v jednom kruhu.
pár s kytarou při západu slunce
Odbúranie stresu, alebo zlej nálady môžeme rôznymi spôsobmi. Niekto rád číta, inému urobí dobre koncert s priateľmi, alebo obyčajná prechádzka so psíkom. Dôležité je striedanie činností. Ak celý deň sedíte za počítačom, robíte účtovníčku, alebo riaditeľa vo firme neoddychujte znovu pred počítačom. Potrebujete manuálnu prácu. Skúste si upratať záhradku, dvor, niečo opraviť, ženy môžu upiecť koláče pre deti, maľovať, kresliť s deťmi  – proste sa prepnite. Naopak ak ste činný v práci manuálne, dobre vám urobí kniha, časopis.

Aspoň jedno denne

To by bola ideálna dávka. Je škoda, že jablká sú v súčasnosti dosť zaznávané, pretože sú „nemoderné“. Do popredia sa dostávajú exotické druhy ovocia, ktoré nám ale možno nedajú tak veľa, ako je to v prípade jablka. Jabĺčko je asi najtradičnejší druh ovocia v našich končinách a obsahuje v sebe veľké množstvo látok, ktoré sú pre zdravie človeka veľmi prospešné.

Nezavrhujme teda tradičnú chuť a silu skrytú v jablku a doprajme si ho tak často, ako sa len dá. V súlade so zdravým životným štýlom by sme určite dbať na prísun vitamínov prirodzenou cestou, nie prostredníctvom umelých náhrad.
 hromádka zelených jablek
Čo v sebe ukrýva?
Jablko v sebe skrýva veľkú silu čo sa týka hodnotných vitamínov a ďalších látok, ktoré pre normálne fungovanie organizmu potrebujeme. Najväčšie percento tvorí voda, nasleduje vláknina, ktorá je potrebná pre správny metabolizmus človeka, ďalej je to pektín, ktorý viaže na seba škodlivé látky a dostáva ich prirodzenou cestou von z tela. Vitamín C je rovnako obsiahnutý v jablku a pomáha nám v zvyšovaní našej imunity a prítomné sú i nenasýtené tuky, minerály ako vápnik, draslík a horčík, antioxidanty a fruktóza. Toto všetko sa ukrýva v „obyčajnom“ jablku. Je toho dosť na taký malý kúsok ovocia, ktorý nám pomáha pri rôznych našich zdravotných problémoch alebo pri našej snahe vyhnúť sa im.
 
Na čo všetko je jablko prospešné?
Konzumácia jablka má viacero liečivých účinkov, ktoré je dobre poznať, aby sme si vedeli uvedomiť hodnotu tohto ovocia.
·         znižuje krvný tlak
·         znižuje hladinu cholesterolu v krvi
·         posilňuje krvný obeh, srdce a cievy
·         posilňuje imunitný systém
·         stabilizuje hladinu cukru v krvi
·         podporuje trávenie a zabraňuje tvorbe žlčníkových a obličkových kameňov
·         chráni pre Parkinsonovou a Alzheimerovou chorobou
·         pôsobí močopudne
·         čistí črevá od nežiadúcich látok
červené jablko v dlani
Existuje množstvo pozitívnych účinkov jablka, ktoré poznali už naši predkovia, ktorí pomocou jablka, štiav, čajov a jablčného octu liečili rôzne ťažkosti ako bolesti hlavy, problémy s trávením, chudokrvnosť, teploty, kašeľ, popáleniny, omrzliny a dokonca i nadváhu a obezitu. Môžeme povedať, že jablko je univerzálnym liekom, ktorý máme doma a ani ho nepoznáme. Vyskúšajme teda jeho účinky na sebe a určite budeme príjemne prekvapení, čo všetko dokáže.

Finančná gramotnosť a jej úroveň

Finančná gramotnosť je aspekt, ktorý má veľmi významný podiel na úspešnosti podnikania. Aj keď ide v prvom rade o osobnú záležitosť, keďže ide o schopnosť používať svoje poznatky na efektívne riadenie vlastných finančných zdrojov s cieľom zaistiť si celoživotné finančné zabezpečenie.

Táto nadobudnutá schopnosť môže významným spôsobom pomôcť aj pri efektívnom riadení organizácie s cieľom zabezpečiť jej bezproblémový chod aj po finančnej stránke.
čtení se zavázanýma očima
Otázkou však zostáva aká by mala byť jej úroveň, či už na osobnej rovine, ale aj pri profesionálnom ponímaní z hľadiska úspešného vedenia organizácie.
Je zaujímavé, že dodnes neexistujú pevne stanovené objektívne činitele, podľa ktorých možno určiť konkrétnu úroveň finančnej gramotnosti. Dá sa tým pádom povedať, že ide, svojím spôsobom, o istý subjektívny pohľad. Napriek tomu sú tu však princípy, ktoré nám môžu pomôcť v poznávaní istej úrovne tohto aspektu.
 ničení knih
Finančná gramotnosť a jej úroveňsa môže hodnotiť podľa toho ako konkrétny človek dokáže:
 

  • Vyhľadať konkrétne informácie z finančnej oblasti, ktoré mu môžu pomôcť správne sa rozhodnúť.
  • Vyhľadané informácie správne vyhodnotiť s ohľadom na svoje ciele a potreby.
  • Použiť svoje finančné prostriedky na dosiahnutie svojich finančných plánov, cieľov a stratégií.
  • Určiť si svoje základné pravidlá, podľa ktorých riadi svoje financie.
  • Spoznať riziko, ktoré každé rozhodnutie v tejto oblasti prináša.
  • Rozvíjať schopnosť nadobúdania a postupného získavania vlastného príjmu.
  • Naučiť sa hromadiť finančné prostriedky prostredníctvom sporenia.
  • Efektívne využívať služby dostupné na finančnom trhu.
  • Plniť si včas a v predstihu svoje finančné záväzky.
  • Na základe získaných informácií zveľaďovať a chrániť svoj osobný majetok.
  • Naučiť sa a rozumieť základným pojmom vo svete finančníctva.
  • Správne komunikovať s finančnými inštitúciami.

Rubriky
Biznis

Všetko bude inak

Málokto po narodení potomka nezmení životný štýl. Na chvíľku treba zabudnúť na nepredvídateľné nápady, na spomínané tancovačky do svitania a vôbec na rôzne spoločenské príležitosti. Vašou oblasťou sa stane váš byt, hlavne detská izba a v dobrom počasí aj priľahlé okolie vášho domu. Na tancovanie môžete nostalgicky spomínať a tešenie sa na ďalšie bude patriť do kategórie ďalekej budúcnosti.
V žiadnom prípade sa však nenechajte znechutiť.

houpačka

Začiatky budú iste veľmi náročné, ale len čo dieťatko trochu vyrastie, začne sa blýskať na trochu lepšie časy. Budete môcť z domu aspoň na chvíľočku a postupne na stále dlhšie chvíle. Teda za predpokladu, že budete mať niekoho, kto vás zastúpi. Plnohodnotne, teda tak, aby ste sa počas času stráveného bez potomka nemuseli neustále strachovať.

V prípade, že nedisponujete nikým takým v rodine ani v blízkom okolí, nezostane vám nič iné, len hľadať na internete. V hlavnom meste zabezpečí starostlivosť, kde vášmu maličkému znesú takmer modré z neba. Naučí sa nové hry, spozná nových kamarátov, bude jesť zdravé jedlo. A na vás záleží, ako dlho tam bude zostávať, či využijete služby jaslí, škôlky alebo detského centra. Ak však bývate inde ako v Bratislave, nemusíte zúfať, takmer v každom väčšom alebo menšom meste nájdete podobné zariadenia.

procházka

Niekedy treba čakať dlhšie

Môže sa však stať aj to, že nebudete dôverovať nikomu cudziemu a v takom prípade vám nezostane nič iné ako čakať, kým dieťatko dosiahne určitého stupňa samostatnosti. Bude to trvať tak dvanásť až pätnásť rokov, ale dovtedy si ho zase dostatočne užijete. A tancovať budete môcť chodiť tiež, ale hlavne na detské karnevaly, ktoré trvajú zhruba dve hodiny raz za rok. Na to, aby ste celkom nevyšli z cviku, to bude stačiť. Alebo nie?